Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
در این آموزش گام به گام، نحوه ایجاد افکت استنسیل و تصاویر استنسیل را در فتوشاپ یاد خواهید گرفت. در واقع در این آموزش یک عکس معمولی را به یک عکس استنسیل تبدیل می کنیم. در پایان نتیجه کار مشابه تصویر زیر خواهد شد:





مراحل ایجاد افکت استنسیل

ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ بسیار ساده است و ظرف چند دقیقه قادر خواهید بود یک تصویر استنسیل آماده چاپ ایجاد کنید. منظور از افکت استنسیل ایجاد یک تصویر دو رنگ (معمولا سیاه و سفید) است.
مرحله اول: ایجاد Rough Shape

برای ایجاد افکت استنسیل از تصویر زیر استفاده می کنیم:




حال به منوی Image سپس Adjustments و در نهایت Posterize بروید. و تصویر را تا لول ۱۰ پوسترایز کنید. حال به منوی Image و قسمت Adjustments بروید و اینبار گزینه Threshold را انتخاب کنید. حال لغزنده را آنقدر جابجا کنید تا تصویر شما چیزی شبیه استنسیل شود. تصویر نهایی باید به قدری مرزهای واضحی داشته باشد که بعد از پرینت گرفتن به سادگی قابل بریدن با قیچی باشد. من در اینجا Threshold را روی ۱۰۰ قرار دادم:








مرحله دوم: پاکسازی

تا اینجا یک استنسیل نه چندان خوب ایجاد کرده ایم که باید روی آن بیشتر کار کنیم. لبه ها باید نرم تر و صاف تر شود تا بتوان تصویر نهایی چاپ شده را با قیچی یا چاقو برید. برای این کار به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و مقدار شعاع را تا آنجا افزایش دهید که لبه ها بسیار نرم شوند. من در این تصویر از مقدار ۴ استفاده کردم. در نهایت مجددا عکس را دو مرحله Posterize کنید.












خوب کار به پایان آموزش ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ رسیدیم. موقع پرینت گرفتن به این نکته دقت داشته باشید که رنگ را از مشکی به خاکستری روشن تغییر دهید تا جوهر کمتری مصرف شود.

امیدوارم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید/منبع: tuts.ir
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر