آموزش تصویری روشن کردن کامپیوتر در زمان مشخص از طریق بایوس

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
زمانی که شما یک ساعت خاص برای دانلود فایل هایتان مشخص می کنید باید منتظر بشینید تا زمان شروع دانلود آغاز و بعد از آن به کارهای دیگر برسید . برنامه های مدیریت دانلود دارای ویژگی روشن کردن سیستم نیستند و فقط این امکان در آنها قرار داده شده است که پس از اتمام دانلود سیستم به صورت اتوماتیک خاموش شود . ولی در سیستم عامل این امکان در بایوس وجود دارد که شما یک ساعت مشخص برای روشن شدن ویندوز تعیین کنید .
تنظیمات این قسمت در مادربردهای مختلف کمی متفاوت می باشد زیرا بایوس های جدید محیطشان با محیط گرافیکی قبل کمی متفاوت است به همین دلیل سعی میکنم بعد از ایجاد این مقاله ، برندهای دیگر را هم بررسی کنم و ببینم آیا این گزینه در آنها فعال می باشد یا خیر . ولی به طور کل فقط دو سازندهٔ بایوس مطرح هستند: AMI (یا American Megatrends) و Phoenix (که سازندهٔ بایوس‌های Award نیز هست) که محیطشان کمی در مادربرد با هم متفاوت می باشد .


1. سیستم را ریست کرده و بر روی کلید Delete صفحه کلید چند بار کلیک کنید . در هنگام بالا آمدن ویندوز در همان ابتدا کلید ورود به بایوس درج شده است .
1.1. در همان صفحه اول گزینه Power Management Setup را با کلیدهای جهت دار صفحه کلید انتخاب کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .



2. بر روی گزینه Set Wake Up Events کلیک کنید و اول ببینید گزینه Resume By Alarm بر روی Enabled تنظیم شده است یا خیر . اگر بر روی Disable بود بر روی کلید اینتر کلیک کرده و گزینه Enabled را انتخاب کنید .





3. همانطور که مشاهده می کنید تاریخ و ساعت با استفاده از گزینه های Day و Time مشخص شده است . باید دقت داشته باشید که اگر می خواهید از امکان دانلود رایگان استفاده کنید باید در قسمت تاریخ یک روز جلوتر را در قسمت مشخص شده تایپ کنید . مثلا امروز 12/26/2014 می باشد شما باید روز 27 را تایپ کنید . نوع صحیح نوشتن ساعت هم که مشخص شده است . البته باز هم به این نکته اشاره کنم که هر مادربردی دارای تنظیمات بایوس متفاوتی می باشد و ممکن است محل تنظیماتی که من آموزش داده ام با مادربرد شما متفاوت باشد .



منبع:
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر