آلودگی هوا و ضریب هوشی کودکان!

Mohadlove

مدیر بخش آرایش و زیبایی
2014-02-16
1,290
1,063
0
 [h=2] آلودگی هوا و ضریب هوشی کودکان!
[/h]
ba1989.jpg

آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی را ۵ تا ۱۰ درصد کاهش داده است.

یک متخصص کودکان گفت: آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی را 5 تا 10 درصد از سایر کودکان کمتر کرده است؛ همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.

کوشانفر اظهار داشت: آلودگی هوا در تهران هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مسئله پر اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

این متخصص کودکان گفت: در آلودگی هوا وجود فلزاتی مانند سرب و آلاینده‌هایی مثل ازن بیش از مقدار مجاز است. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: وارونگی هوا فلزات سنگینی مانند سرب را در سطح پائین‌تری می‌آورد و کودکان به دلیل داشتن قد کوتاه بیشترین قربانیان سرب هستند.

کوشانفر افزود: سرب یک ماده بی‌رنگ و سنگین است که از طریق خون به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌شود و در مغز و مغز استخوان رسوب پیدا می‌کند و خارج سازی آن بسیار سخت است؛ پس می‌توان گفت که عملاً راهی برای خارج‌سازی آن وجود ندارد و این مواد 10 تا 15 سال در نسوج بدن باقی می‌مانند.

متخصص کودکان تصریح کرد: وقتی این مواد در مغز کودک وارد می‌شوند، ضریب هوشی را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی 5 تا 10 درصد کمتر از سایر کودکان قرار داده است.

وی به عوارض دیگر آلاینده‌های موجود در هوا اشاره داشت و گفت:‌ اختلالات تنفسی و بروز زمینه‌های آلرژی از دیگر تبعات آلودگی هواست، به طور مثال کودکانی که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند، اغلب بعد از یک سرماخوردگی، عوارض طولانی مدتی چون سرفه‌های بیش از حد و آبریزش دارند که آلودگی هوا، علت اصلی آن است. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: کم‌خونی نیز یکی دیگر از بیماری‌هایی است که به واسطه آلودگی هوا برای شخص به وجود می‌آید؛ همچنین کمبود ویتامین D در کودک به علت آلودگی هوا و تابش کمتر اشعه آفتاب به چشم می‌خورد.

این متخصص کودکان با توجه به شرایط آلودگی هوا در تهران و سایر شهرستان‌ها به والدین توصیه کرد: در برنامه تغذیه‌ای کودک علاوه بر مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه‌های تازه را نیز قرار دهند؛ همچنین خوردن سیب به دلیل جذب ترکیبات سرب و دفع از راه ادرار فراموش نشود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر