آقای علم الهدی! لااقل حرمت امام رضا (ع) و زائران ایشان را نگه دارید!

zahra

مدیر ارشد
2013-09-24
3,072
2,573
0


آقای علم الهدی! لااقل حرمت امام رضا (ع) و زائران ایشان را نگه دارید!

اظهارات دور از شأن و منزلت انسانی و آداب مسلمانی آقای علم الهدی از تریبون مقدس نماز جمعه ، موجی از حیرت و شگفتی برجای گذاشت و بار دیگر، سپهر سیاسی ایران را با عباراتی ناشایست، ملتهب و تیره و تار ساخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :





اظهارات دور از شأن و منزلت انسانی و آداب مسلمانی آقای علم الهدی از تریبون مقدس نماز جمعه ، موجی از حیرت و شگفتی برجای گذاشت و بار دیگر، سپهر سیاسی ایران را با عباراتی ناشایست، ملتهب و تیره و تار ساخت.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی گفته است «وزير ارتباطات گفته دولت بايد فيلترينگ را از بين ببرد و فيس بوك را از فيلتر خارج كند و سپس گفته فقط 15 درصد فيس بوك قابل استفاده است و اين معني‌اش اين است كه دروازه فرهنگمان را به سوي دشمنان پيغمبر باز كنيم. اين آقاي وزير فردي متدين است و ضد ولايت فقيه نيست و يك روزي در وزارت خارجه به اين نظام خدمت مي‌كرده است»

ایشان اضافه کرده است : لعنت بر فتنه 88 که باعث شد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنین پیری و در حالی که پایش لب گور است بگوید، می‌خواهم فیلتر شکن فیس بوک شوم.

در مورد این بخش از اظهارات امام جمعه مشهد - که قطعاً از سر دغدغه دین و انقلاب چنین سخنانی را بر زبان رانده اند - ذکر نکاتی ضروری به نظر می رسد:

یکم.
بی‌گمان طرح اتهاماتی چنین، آنهم از تریبون مقدس نماز جمعه و از زبان فردی در کسوت مقدس روحانی، تبعاتی فراتر از اظهارات نادرست یک کنشگر سیاسی دارد. تریبون عبادی سیاسی نماز جمعه، سال های سال است که به عنوان جایگاهی ديني و انقلابي و با شخصیت های مبرز و مردمی شناخته می شود و روا نیست، این جایگاه مقدس که علی (ع) بارها در خطابه های خود چنان قصد کرد که «شما را ادب بیاموزم» (خطبه 34) ، این چنین، به بیان اظهارات دون شان و خارج از قاعده و آداب اسلامی، مخدوش شود، بالاخص تریبون مقدس نماز جمعه مشهد که در جوار حرم ولی نعمت ملت ایران، امام الرئوف ، خورشید خراسان ، حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی برقرار شده و قدوم مبارک زائران این بارگاه ملکوتی را به صحن نماز جمعه می آورد ؛ انصاف نیست حرمت ثامن الحجج (ع) و زائران ایشان ، با طرح چنین مباحث سخیف و عبارات ناصحیحی، شکسته شود.

از سوی دیگر، همین جایگاه در سال های نه چندان دور در اختیار چهره های حقیقتاً انقلابی و اخلاقمداری چون حضرات آیات شیرازی و عبادی بوده است و رواست از این جایگاه مقدس، جداً حفاظت شود؛ ضمن آنکه نمایندگی ولی فقیه در مشهد مقدس و تولیت آستان مقدس رضوی ، سالهاست در اختیار حضرت آیت الله طبسی - یار دیرین رهبری و از سابقون انقلاب - است ، لذا این همه بار و شاخصه ی معنوی چنین جایگاه مقدسی، مسئولیت سخنرانی در تریبون نماز جمعه مشهد الرضا را بسی سنگین تر می کند.

دوم. حضرات از یاد برده اند که پیامبر، مظهر اخلاق و ادب بود و دیانت اسلام و شریعت آن، چه اندازه برای آبرو و حیثیت انسانها ارزش قائل است تا جایی که غیبت و تهمت و دروغ و امثال آن را در شمار بزرگترین گناهان قرار داده و حرمت انسان را از حرمت کعبه بالاتر دانسته است.




با این حال، حتی اگر فرض بر آن بگیریم که آقای وزیر در دفاع از رفع فیلتر فیس بوک سخن گفته باشد - که وزارت ارتباطات صراحتاً آن را رد کرده - دلیل نمیشود که همه امکانات و توان خود را به سوی او نشانه رویم و چون سخنی در مخالفت با نظرات ما بیان شده ، بی هیچ آداب و ترتیبی، هر چه دل تنگمان میخواهد، بگوییم و کینههای بدریه و غدیریه را باز گشاییم. آنهم در مورد مباحث تخصصی چون «فیلرینگ» و «فیس بوک» که درک کلیات آن توسط افرادی که حشر و نشری با آن ندارند، بسیار بعید به نظر می آید. بی شک، حضرت ایشان صرفاً با استناد به گفته های اطرافیان، چنین برآشفته شده و موضع گیری چنان غیرضرور اتخاذ فرموده اند.

سوم. این که برخی در عرصه نظری تهی دست اند و غیرت دینی خود را به جای کوشش در نظریه پردازی با زور بازوی خود نشان میدهند و از زبان خشم و خشونت و خروش بهره میگیرند و خود را تنها مدافعان ارزشها میدانند، به نظر نگارنده، با کسانی که رندانه و شبروانه و با بهره گیری از امکانات معنوی و مادی مدرن به چالش با دین و انقلاب آمدهاند تفاوتی ندارند. «این سنت جاهلان است که چون به حجت از خصم فرو مانند سلسله خصومت بجنبانند» و بر این روی کسی را که کام از حلاوت برهان شیرین است چه حاجت به تیر و کمان و تهمت و بهتان دارد؟

و دست آخر آنکه، توجه عمیق و باورمندانه به سخنان رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر منش و روش ایشان، اقتضا میکند که همه از صمیم دل به اصول اساسی اسلامی، اخلاقی و انقلابی بازگردند.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر