آغاز دومین روز مذاکرات هسته‌ای در وین

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]نگارش پیش‌نویس توافق جامع ادامه دارد[/h]
[h=1]آغاز دومین روز مذاکرات هسته‌ای در وین
[/h]

» سرویس: سياسي - انرژي هسته‎‌اي
کد خبر: 94022313796
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲



دومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به سرپرستی سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و هلگا اشمید معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در هتل کوبورگ وین آغاز شد.
به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سومین دور مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 با هدف نگارش پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای از روز چهارشنبه تا جمعه ادامه دارد و به گفته سید عباس عراقچی قرار است معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا روز پنجشنبه ملاقات دو جانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند و یک قرار ملاقات هم با هیات چینی در همان روز برگزار می‌شود.
معاون وزیر خارجه ایران نیز از دیدار دو جانبه با هیات روسیه خبر داده است که در ادامه با کشورهای اروپایی هم به صورت یک‌جا یا جداگانه دیدار می‌کنیم.
در مذاکرات روز سه‌شنبه هم‌زمان مذاکرات هیات‌های کارشناسی در دو نوبت صبح و عصر انجام شد و امروز نیز به همین ترتیب ادامه می‌یابد.
هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دو مذاکره قبلی در وین و نیویورک طرف مذاکره‌کننده با ایران از سوی 1+5 بوده است.
قرار است در این دور از مذاکرات در وین در پایان، نشستی عمومی با حضور معاونان وزیران خارجه 1+5 و ایران برای جمع‌بندی مذاکرات و نتایج به دست آمده برگزار شود.
به گزارش ایسنا، بازرسی‌ها و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در طول اجرای توافق جامع و از سوی دیگر موضوع برداشته شدن یا نشدن یکجا تحریم‌های علیه ایران با اجرای توافق از جمله مسایلی است که در هفته‌های اخیر بیش از موضوعات دیگر در مواضع و اظهارات مقامات مذاکره‌کننده دو طرف درباره آن شنیده‌ایم.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71049

برچسب : ، ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر