آشنایی با واژه ی Septentrional در زبان انگلیسی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
واژه ی تصادفی Septentrional صفت به معنای شمال



نمونه کاربرد:


[LEFTDIR]When he tired of the long, septentrional winters of New England, Grandfather retired to Florida.
[/LEFTDIR]پدر بزرگ هنگامی که از زمستان های شمالی و طولانی نیو انگلند خسته شد، به فلوریدا بازگشت.



[LEFTDIR]“Once the tourists have filtered back to their septentrional homes in Europe, the men of Spetsai resume their norm of shooting birds….” — C. L. Sulzberger, The New York Times, September 28, 1986.
[/LEFTDIR]«زمانی که توریست ها به خانه های شمالی خود در اروپا بازگردانده شدند، اسپتسسی ها بار دیگر قانون شکار پرنده ی خود را اجرا کردند»، سی ال سالزبورگ، نیویورک تایمز، 28 سپتامبر 1986.



آیا می دانستید؟


واژه ی septentrional از آسمان شب های شمالی می آید. واژه ی لاتین septentriones و گاهی (septemtriones) به هفت ستاره ی دب اکبر اشاره دارد و گاهی به هفت ستاره ی دب اصغر. از آنجا که این ستاره ها اکثرا در جهت شمالی دیده می شوند، این واژه نیز به معنای «بخش شمالی آسمان» یا ساده تر «شمال» به کار رفته است. بنا براین، صفت septentrional به معنای «شمالی» است. اسم septentriones نیز در کارهای انگلیسی میانه و مدرن نخستین برای اشاره به مناطق شمالی یا شمال به کار رفته است. برای نمونه در هنری ششم شیکسپیر، دوک یورک ملکه مارگارت را اینچنین سرزنش می کند:


[LEFTDIR]Thou art as opposite to every good … as the south to the septentrion
[/LEFTDIR]

منبع: yadbegir.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر