آشنایی با مشکلات رایج در ناخن ها و راه حل های آنها

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
برای داشتن ناخن های سالم همیشه باید مراقب آن بود اما عده ای به این موارد خیلی توجه نمی کنند. افرادی که ناخن های سالم را روی دستان خود می خواهند باید نکاتی را همیشه در ذهن داشته باشند که در این مطلب با برخی از این نکات آشنا می شویم:


چه چیزی باعث لایه لایه و تضعیف ناخن ها می شود؟

130223_493.jpg


ناخن های شکننده با کمبود کلسیم، روی، آهن و انباشتگی بیش از حد سلنیوم ارتباط دارند و کندی رشد ناخن به دلیل سوء تغذیه کلی است.
اگر بدن شما ویتامین B از قبیل فولیک اسید و ویتامین B12 را به میزان کافی کسب نکند، ناخن های شما لایه لایه و ضعیف خواهند شد. برای جلوگیری از این حالت و کسب ویتامین های مذکور از غلات و حبوبات استفاده کنید.


چه ماده ای به استحکام ناخن ها کمک می کند؟

130224_491.jpg


تقویت کننده های ناخنی که حاوی نایلون هستند به تقویت و مستحکم تر کردن ناخن ها کمک می کنند. اما استفاده بیش از اندازه از محصولاتی که حاوی کلسیم و یا فرمالدئید هستند نه تنها به تقویت ناخن ها کمک نمی کنند بلکه باعث شکنندگی و حساس شدن آنها نیز می شوند.


آیا کرم های ناخن باعث ضعیف شدن ناخن ها می شوند؟

130221_245.jpg


لوسیون های ناخن که معمولا با نام «تقویت کننده های ناخن» شناخته شده اند باعث آبرسانی به ناخن ها و نرم کردن آنها می شوند در واقع ممکن است که پس از استفاده این کرم ها، ناخن های شما انعطاف پذیر شوند اما به هیچ وجه نمی شکنند.
به هنگام خرید این نوع کرم ها توجه داشته باشید که حتما حاوی مرطوب کننده های سنگینی مانند روغن های معدنی و گلیسیرین و یا وازلین باشند.


به بیماران مبتلا به سستی چه چیزی تجویز می شود؟

130222_869.jpg


به بیماران مبتلا به سستی ناخن مکمل های بیوتین تجویز می شود و یکی از دلایل ضخامت ناخن هم این است که بیوتین به داخل ماتریکس ناخن جذب می شود و در آنج به اصلاح ناخن های شکننده کمک می کند. ماتریکس بخشی از ناخن است که در انگشت جاسازی شده است و سلول های ناخن در آنجا تولید می شود.


رشد ناخن دستی که اکثر کارها را با آن انجام می دهیم بیشتر از دیگری است

130225_826.jpg


این موضوع برای اکثر افراد صادق است که رشد ناخن های دستی که اکثر کارهای خود را با آن انجام می دهند بیشتر از دیگری است.
اما این بدان معنا نیست که کار کردن برای ناخن های شما مفید هستند و استفاده از دستکش را فراموش کنید. حتما وقتی کارهای منزل را انجام می دهید، به خصوص کارهایی مانند شستن ظروف، پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. بسیاری از کارها مانند باغبانی، شستن حمام و دستشویی، شستن ظروف و یا هر کار دیگری به دست ها آسیب می زند. در صورتی که حین کار دستکش دست نکنید نه تنها مواد آلوده زیر ناخن های شما تجمع پیدا می کنند بلکه مواد شیمیایی شوینده ها نیز باعث آسیب دیدگی ناخن های شما می شود. حتی بهتر است که قبل از دست کردن دستکش از کرم های چرب کننده به انگشتان خود بمالید.


مراقب کوتیکول های ناخن های خود باشید

131586_308.jpg


زمانی که ناخن های خود را کوتاه می کنید، مراقب باشید که خیلی آنها را از ته نگیرید. و علاوه بر آن توجه داشته باشید که زاویه کنار ناخن ها هم باید 45 درجه باشند در غیر این صورت فولیکول ناخن ها آسیب دیده و حتی زیر ناخن ها هم ممکن است دچار مشکل شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر