آشنایی با عجیب ترین موزه ها در زیر دریا

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
در سراسر دنیا موزه‌هایی زیر دریا وجود دارند که برخی عمداً آنجا ساخته‌شده‌اند و برخی با زیر آب رفتن تبدیل به جاذبه‌ای توریستی شدند. از میان آن‌ها 5 موزه از بقیه جالب‌ترند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

1. پارک مجسمه‌های گِرِنِدا

در این پارک- موزه که در خلیج مولینیر، گرندا، واقع است، 65 مجسمه سیمانی ساخته هنرمند و جهانگردی به نام جیسون دیکایرس تیلور وجود دارد. این مجسمه‌ها بر اساس پیکر و حالات بدنی انسان ساخته‌شده و ازاین‌رو گویی جان دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از وسایل غواصی مانند ماهی لابه‌لای آثار این موزه شنا کنند.





پارک مجسمه‌های گِرِنِدا یکی از موزه های زیر آب است



پارک مجسمه‌های گِرِنِدا


2. موزه سوباکواتیکو دی آت

آثار هنرمند و عکاس جیسون دیکایرس تیلور در این پارک هم دیده می‌شود. این موزه که بین کَنکون و ایسلا موخِرس در مکزیکو واقع است، دارای 500 مجسمه است.



تصاویر موزه های زیر آب

3. موزه اسکله هرود

این موزه در شهر سیزریا و 20 پا پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد؛ این شهر زمانی بندری تجاری برای امپراتوری روم باستان محسوب می‌شد. در این موزه آثار دست سازی همچون ستون‌های مرمری، لنگر و کشتی‌شکسته‌هایی متعلق به عصر فینیقی‌ها و بیزانسی‌ها وجود دارد.



موزه اسکله هرود



موزه اسکله هرود

4. موزه دماغه تارخانکوت

موزه دماغه تارخانکوت، بزرگ‌ترین جاذبه توریستی کریمه محسوب می‌شود. در این موزه که 15 سال پیش‌ساخته شد، مجموعه‌ای از مجسمه رهبران و سران احزاب سوسیالیسم سراسر تاریخ اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد.



موزه زیر آبی دماغه تارخانکوت، بزرگ‌ترین جاذبه توریستی کریمه

5. کشتی‌شکسته تریل

نزدیک به 12 کشتی در مناطق کم‌عمق فلوریدا کیز به‌ گل‌ نشسته اند. این موزه‌ها اطلاعات بسیاری درباره عصر دریانوردی و تاریخ کشتیرانی در اختیار غواصان قرار می‌دهند.




کشتی‌شکسته تریل

منبع : parsine.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر