آزمایش مولیش در صنایع غذایی | Molisch's test

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
معرفی:
یک آزمایش شیمایی است که جهت بررسی وجود کربوهیدارت ها در یک آنالیت معین انجام می شود. این آزمایش توسط هانس مولیش گیاه شناس چک - اتریشی ابداع و نامگذاری شده است. ازمایش مولیش شامل افزودن معرف مولیش (مخلوط a-naphthol در اتانول) به آنالیت و سپس افزودن چند قطره سولفوریک اسید (H2SO4) غلیظ به مخلوط است. تشکیل یک حلقه ی بنفش یا بنفش مایل به قرمز در نقطه تماس بین H2SO4 و مخلوط حاوی معرف وجود کربوهیدارت موجود در آنالیت را تایید می کند

روش کار:
بطور خلاصه: 1سی سی محلول قندی برداشته سپس له آن 10 قطره معرف a-naphthol اضافه می کنیم، در مرحله بعدی به مخلوط ایجاد شده 1 سی سی H2SO4 غلیظ اضافه می کنیم و بعد از آن لوله ی آزمایش حاوی مخلوط های معرفی شده را به مدت 5 دقیقه در بن ماری قرار می دهیم. تشکیل رنگ بنفش متمایل به قرمز تایید کننده وجود کربوهیدارت هاست.





اتفاقی که می افتد:



کاربرد: روش سریعی جهت شناسایی تمامی کربوهیدارت ها که در این بین مونوساکارید ها سریع تر از دی و پلی ساکارید ها واکنش نشان می دهند.

نویسنده: سینا کریم دوست
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر