آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان
[/h]

» سرویس: اجتماعي - حوادث، انتظامي
کد خبر: 94022816161
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴



رییس پلیس آگاهی ناجا آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان را تشریح کرد و گفت که شخصا رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد و پرونده آن روی میز کاری‌اش است.
به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش علمی تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان اظهار کرد: موضوع اسیدپاشی اصفهان و به طور کلی جرم اسیدپاشی از اولویت‌های ماست و پلیس تا زمان کشف جرم و دستگیری عاملان، رسیدگی به آن را به شکل ویژه ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه درخصوص پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز تا زمان کشف موضوع، پرونده به شکل ویژه پیگیری می‌شود، گفت: یکی از پرونده‌هایی که شخصا روی آن کار می‌کنم، همین موضوع پرونده اسیدپاشی اصفهان است.
رییس پلیس آگاهی کشور درباره اینکه چندی پیش گفته شد که مظنون اصلی این حادثه دستگیر شده است، گفت: ما مظنونان مختلفی درخصوص این جرم داشتیم که یکی از مظنونان شرایطش با متهم اسیدپاشی هماهنگی داشت. این فرد به سرقت از منازل اعتراف کرده و گفته بود که پس از سرقت ازمنازل آنجا را به آتش می‌کشید، اما به طور کلی وی نیز تنها مظنون اصلی این حادثه نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
مقیمی ادامه داد: البته این فرد جرایم زیادی را مرتکب شده و دستگیری‌اش آمار سرقت در اصفهان را کاهش داده بود.
خبرنگاری از رییس پلیس آگاهی کشور پرسید که آیا با گذشت زمان امکان به نتیجه رسیدن این پرونده وجود دارد یا خیر، گفت: حتما احتمال کشف آن وجود دارد و اگر الان به دفتر کاری من بروید، این پرونده روی میز من است و ما امید به کشفش داریم.
[h=4]سرقت از بانک و کوتاهی بانک‌ها و وظیفه‌ای که برعهده بانک‌هاست[/h]رییس پلیس آگاهی کشور در ادامه درخصوص سرقت از بانک نیز خاطرنشان کرد: در بحث سرقت از بانک، دو طرف وظایفی برعهده دارند و ما یک انتظاراتی را از بانک‌ها داریم و آن این است که می‌بایست تجهیزات و امکانات خود را به روز کرده و ظرفیت‌هایشان را در این خصوص را بالا ببرند.مقیمی ادامه داد: بانک‌ها حتما باید دوربین‌هایشان را به روز کرده و از تکنولوژی‌های روز برای تامین ایمنی خود استفاده کنند در این شرایط قطعا آمار سرقت از بانک کاهش می‌یابد.
به گفته رییس پلیس آگاهی کشور در بحث مبارزه با سرقت هرچه به روزرسانی افزایش یابد، مبارزه نیز وضعیت و نتایج مطلوب‌تری خواهد داشت.
[h=4]وقوع 30 درصد جرایم جنایی با سلاح سرد[/h]وی درباره آمار نزاع و درگیری نیز اظهار داشت: نزاع و درگیری مستقیما در حوزه پلیس آگاهی نیست.
رییس پلیس آگاهی کشور درباره استفاده از سلاح سرد و تبعات آن نیز اظهار کرد: برابر آماری که ما داشتیم 30 درصد از جرایم جنایی با سلاح سرد انجام شده است بنابراین این موضوع در اولویت ما قرار دارد و خواسته ما از مجلس این است که به صورت جدی رسیدگی به لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد را مورد رسیدگی قرار داده و وارد آن شود.
مقیمی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما حمل سلاح سرد از سوی افرادیست که بر روی خودشان تسلطی ندارند و متاسفانه دست به اقدامات زیانباری می‌زنند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.
[h=4]اختلاس، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی و پولشویی زیر ذره‌بین آگاهی[/h]وی درباره مهم‌ترین پرونده‌ها در حوزه جرایم اقتصادی اظهار کرد: در این خصوص تمامی پرونده‌ها برای ما جزو مهم‌ترین پرونده‌ها به حساب می‌آید و رسیدگی به آن تفاوتی برای ما ندارد و به تمام آنها به سرعت رسیدگی می‌کنیم.
رییس پلیس آگاهی کشور در عین حال درباره جرایم اقتصادی گفت: جرایمی نظیر اختلاس، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی و پولشویی جزو جرایمی هستند که ما به شکل ویژه با آنها برخورد می‌کنیم و آن را به صورت جدی در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم البته همانطور که گفتم تمام جرایم برای ما مهم است و به آن رسیدگی می‌کنیم.
مقیمی در ادامه درخصوص فاصله بین وقوع تا کشف جرم اظهار کرد: به طور کلی ما تمام تلاش و توانمان را بر روی این متمرکز کرده‌ایم تا فاصله بین وقوع و کشف جرم را کاهش دهیم اما نمی‌توان یک مدت زمانی را در این خصوص اعلام کرد چراکه با توجه به نوع سرقت‌ها زمان کشف نیز متفاوت است اما می‌توان گفت که در مورد خودرو این فاصله کمتر است اما در مورد سرقت منازل فاصله بیشتر می‌شود.
رییس پلیس آگاهی کشور با تاکید بر اینکه ما باید برای کشف جرم به سرنخی دست پیدا کنیم، گفت: در این خصوص همکاری مردم حرف اول را می‌زند. درخواست ما از آن دسته از عزیزانی که خدای ناکرده مورد سرقت وارد شده‌اند، این است که تا پیش از تماس با پلیس و حضور عوامل بررسی صحنه جرم، محل را تغییر ندهند و از دست‌کاری اشیا و لوازم خودداری کنند تا ما بتوانیم با سرعت بیشتری به پرونده رسیدگی کرده و سرنخ‌هایی را به دست آوریم.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71431

برچسب : ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Sina

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر