آخرین اخبار از حمله مسلحانه در پاریس

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
635562639766151342.jpg





12 نفر کشته شدند
آخرین اخبار از حمله مسلحانه در پاریس
حمله مسلحانه بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به دفتر یک نشریه طنز در پاریس که براثر آن 12 تن کشته و 10 تن زخمی شدند، واکنش های مختلف بین المللی را به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، سه فرد مسلح امروز ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی (سه بعدازظهر به وقت تهران) به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس که یک نشریه طنز است، حمله و اقدام به تیراندازی کردند.


براساس آخرین اخبار، در این حمله 12 تن کشته و 10 تن نیز زخمی شدند. به گفته شاهدان در جریان این حمله دستکم 30 گلوله شلیک شده است.


نشریه شارلی ابدو، در گذشته کاریکاتورهایی موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و ضد دینی را منتشر کرده بود.


براساس گزارش رسانه های غربی، «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه، این حمله را 'تروریستی' خواند و همزمان در این شهر حالت فوق العاده اعلام شد. پلیس پاریس نیز سطح آمادگی نیروهایش را به بالاترین سطح رساند.


اولاند با حضور در محل حادثه، اعلام کرد که در هفته های اخیر از وقوع چندین حمله تروریستی در فرانسه جلوگیری شده است.


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو را یک «یک جنایت و حمله تروریستی وحشتناک، توجیه ناپذیر و بی رحمانه' توصیف کرد.


وی به خبرنگاران گفت: این حمله هولناک، با هدف ایجاد اختلاف طراحی شده است و ما نباید گرفتار این دام شویم.


وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به این حمله گفت: آمریکا همواره در کنار ملت فرانسه ایستاده است.


جان کری خطاب به عوامل این حمله تروریستی گفت: 'اشتباه نکنید، امروز یا فردا، در پاریس و یا هر جای دیگر، آزادی بیان با این کار شما از بین نخواهد رفت.'


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین کسانی را که در حمله به این روزنامه کشته شدند 'شهدای آزادی' خواند و گفت: عاقبت آزادی بیان بر تروریسم به پیروزی خواهد رسید.


دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفت: ما در کنار مردم فرانسه در مقابله با تروریسم و دفاع از آزادی رسانه ها هستیم.


'نیک کلگ' معاون نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که کشتارهای به راه افتاده در این حادثه تیراندازی حمله وحشیانه به آزادی بیان بوده است.


وی افزود: من با خانواده های قربانیان این حادثه همدردی می کنم.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر