آبشارهای شگفت انگیز و زیبای سراسر دنیا

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شاید بیشتر مردم آبشارهای زیبای نیاگارا یا ویکتوریا را بشناسند. اما آبشارهای زیبا و بزرگ دیگری نیز در نقاط مختلف جهان وجود دارند که احتمالا حتی نام آنها را نیز نشنیده اید. ما در این مطلب 14 آبشار بسیار زیبا در سراسر دنیا را برایتان انتخاب کرده ایم. بدون شک، آبشارهای زیبای بی شماری در دنیا وجود دارند. اما نام بردن از همه آنها آسان نیست.

شاید برایتان جالب باشد بدانید آبشار چگونه شکل می گیرد. سنگ‌های بستر رود، به‌آرامی فرسایش می‌یابند. رودهای بزرگ، از روی سنگ‌های مختلفی می‌گذرند. بعضی از سنگ‌ها، سخت تر از سنگ‌های دیگرند و به آسانی فرسایش نمی‌یابند. بعضی دیگر، به‌راحتی فرسایش می‌یابند. هنگامی که رود از بستری متشکل از سنگ‌های سخت وارد جایی شود که سنگ‌ها نرم‌ترند، احتمال دارد در محل برخورد این دو نوع سنگ، آبشار تشکیل شود، یعنی آب نمی‌تواند سنگ‌های سخت را حفر کند، اما سنگ‌های نرم را که در زیر قراد دارند از بین می‌برد و به ‌اصطلاح زیر سنگ‌های سخت را خالی می‌کند. گاهی وسعت این محل خالی شده به اندازه‌ای است که افراد می‌توانند از پشت آبشار عبور کنند.

1. آبشارهای Detian



منظره این آبشارها فوق‌العاده است و آدم دوست دارد همه روز خود را در میان این طبیعت شگفت‌انگیز و صدای آرامش‌بخش آب سپری کند. این آبشار بین چین و ویتنام قرار دارد.

2. آبشارهای Kaieteur



آبشار کائتور آبشاری است که در گویان واقع شده است.

3. آبشارهای Yosemite



آبشار یوسیمیتی، آبشاری است در کشور ایالات متحده آمریکا که ۷۳۹ متر ارتفاع دارد. این آبشار بیستمین آبشار بلند جهان است. این آبشار در پارک ملی یوسیمیتی قرار دارد.


4. آبشارهای Angel



آبشار آنجل، طولانی‌ترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد. چون این آبشار در جنگل های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جست‌وجو با هواپیما نپرداخته بود، ناشناخته بود. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

5. Seljalandsfoss



آبشار سلیالاندفوس، آبشاری است که در کشور ایسلند واقع شده ‌است و بلندترین ریزشگاه آن ۶۰ متر ارتفاع دارد. حوضه آبریز این آبشار، رود روت است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika و zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر